De bedste SharePoint intranet

 
22. juni 2017 - Kl. 09:00 - 16:00

Tilmeld dig her eller send en mail til Anja@IntraTeam.dk

En hel dag med præmierede SharePoint intranet fra Arla og FOA, adoption hos Siemens, Udenrigsministeriets avancerede brug af MySite og hvordan Gentofte Kommune bruger SharePoint til at styre kontrakter.

Program 

9.00 - Registrering

9.30 - Velkomst

9.45 - Få brugerne til at bruge intranettet

Siemens Wind Power migrerede 12 TB data, 5000 site collections og knap 10.000 brugere fra SharePoint 2007 til 2013 i slutningen af 2015. 

Susanne fortæller om de efterfølgende erfaringer:

  • Promovering, knowledge base, key user community, træning, roadshows
  • Change management udfordringer – f.eks. co-authoring, social og søgning
  • Lessons learned

Susanne Kok, Siemens Wind Power

10.35 - Pause og networking

10.55 - Avanceret brug af MySite

Udenrigsministeriet har et af Danmarks absolut bedste intranet og har vundet IntranetPrisen i 2009 og igen i 2015. De er også en af de organisationer, der har den mest avancerede brug af MySite. Bernhard vil i dette indlæg komme ind på: 

  • Hvad de bruger MySite til
  • Integrationer til MySite med forskellige adgangsniveauer
  • Søgning på MySite
  • Hvad brugerne selv kan opdatere
  • Synkronisering af data med Linkedin
  • Fremtidige ønsker til MySite

Bernhard Nordentoft, intranet manager, Udenrigsministeriet

11.20 - Pause og networking

11.30 - Kontraktstyring på SharePoint

Gentofte Kommune bruger SharePoint 2013 til kontraktstyring. Dorte vil komme ind på følgende:

  • Hvorfor kontrakter på SharePoint?
  • Fordele og ulemper ved kontrakter på SharePoint 
  • Hvordan gjorde vi det så?
  • Gode og dårlige erfaringer med projektet
  • Fremtiden

Morten Kierbye, Gentofte Kommune

12.00 - Frokost og networking

13.00 - Arlas højtpræmierede SharePoint intranet

Arla har vundet to internationale priser for deres globale opgavebaserede SharePoint intranet. Den ene er James Robertsons Intranet Innovation Awards og den anden CEB’s “Internal Communication Summit & Awards”, hvor Arla var nomineret I kategorien “Best innovation within Digital, Social and Mobile” for deres intranet og vandt blandt syv andre virksomheder heriblandt IBM and ABN-AMRO bank. 

Jesper vil komme ind på:

  • De primære årsager til de fik priserne, og andre trends 
  • Erfaringer med adoption, har folk taget det til sig?
  • KPI’er og brugsdata
  • Nye features, bl.a en mobil app
  • Vores forventede roadmap

Jesper Arent, Senior Solution Consultant, Arla Foods amba

13.50 - Pause og networking

14.10 - Hvad bruges SharePoint og Office 365 til? 

Kurt præsenterer resultater fra IntraTeam's undersøgelse om brugen af SharePoint og Office 365 i danske og internationale virksomheder, organisationer og kommuner. P.t. har 165 organisationer, virksomheder og kommuner deltaget i undersøgelsen. Har du ikke deltaget, så kontakt Info@IntraTeam.dk, deltag og få hele undersøgelsen.

Kurt Kragh Sørensen, IntraTeam 

14.50 - Pause og networking

15.10 - FOA NET - Vinder af IntranetPrisen 2017

En vedholdende og langvarig indsats med fokus på kontinuerlig udvikling og kontakt til brugerne er vigtigt i arbejdet med at skabe et prisvindende intranet. 

FOA fortæller om:

  • Udviklingprocessen
  • Forankring i organisationen
  • Demonstrerer, hvilke funktionaliteter brugerne er særligt glade for

Intranettet er bygget på SharePoint 2013

Andreas Engbo og Bitten Eskerod Dige, FOA

16.00 - Tak for i dag 

Priser og tilmelding

  Efter 20. maj
Medlemmer* Kr. 1.695,-
Øvrige Kr. 2.695,-

*Medlemskab af IntraTeam netværksgruppe, Intra2 virksomhedsmedlemskab eller Intra2 individuelt medlemskab.

Tilmeld dig her eller send en mail til Anja@IntraTeam.dk

Ordstyrer og facilitator: Kurt Kragh Sørensen, IntraTeam. 

Arrangement i samarbejde med Intra2. 

Parkering og offentlig transport 

Høje Taastrup st. ligger ca. 8 minutters gang fra konferencen. 

Hvis man er i bil, så anbefales det at parkere ved parkeringspladsen ved City 2 og gå til arrangementet. Det tager ca. 5 minutter. 
Vær ekstra opmærksom på evt. skiltning. 

Vi tager forbehold for ændringer. 

Du vil automatisk få en profil på IntraTeam.dk samt IntraTeams nyhedsbrev, når du tilmelder dig et arrangement hos IntraTeam. Du kan til hver en tid framelde dig igen. 

Tilmeldingen er bindende 14 dage før arrangementet. Pladsen kan overdrages til en kollega. Ved afmelding inden 14 dage før arrangement betales 10% af prisen til administration.

 


Værts navn: 
Michala Lange

 

 

 

Feedback Form