Jysk konference om intranet, dialog- og samarbejdsværktøjer

 
08. juni 2017 - Kl. 09:00 - 16:00

Deltagerne på dette heldagsarrangement får lejlighed til at se og høre om tre klassiske eksempler med forskellige vinkler på intranet i topklasse samt et skoleeksempel på en nyttig forankringsproces. Efter flere års opvarmning begynder dialog- og samarbejdsværktøjer nu for alvor at brænde igennem rundt omkring. En del virksomheder anvender Yammer, men enkelte har også taget det nye Workplace by Facebook i brug. To respektive repræsentanter fortæller om deres oplevelser på området.

Tilmeld dig her eller send en mail til Anja@IntraTeam.dk

Dagens program

09.00 - Registrering

09.30 - Velkomst

v/IntraTeam

09.40 - Oplevelser med Workplace by Facebook hos BDO 

De ansatte hos BDO har benyttet Workplace by Facebook siden 2015, og det fungerer i dag som et effektivt og værdiskabende dialog- og samarbejdsværktøj, som i mange henseender har erstattet brugen af interne mails. Implementeringen forløb hurtigt og smertefrit, og det har ikke krævet mange ressourcer at få brugerne til at benytte Workplace. Status i dag er, at har alle en profil, og der er over 130 grupper. Næste skridt er at se på samspillet med intranettet, som indeholder de mere traditionelle informationer, værktøjer og korporat nyhedsformidling.

v/Jeppe Schyth Olsen og Simon Warnich, BDO

10.30 - Pause

10.50 - Fra tidsfordriv til ledelsesværktøj – rejsen med Yammer i LEGO Koncernen

LEGO Koncernen har brugt Yammer siden 2010. I flere år var det primært et værktøj til social interaktion for medarbejdere i de kreative områder af koncernen. I 2015 gik IT og Kommunikation i fællesskab aktivt ind og tog ejerskab for platformen, og siden da er brugen af Yammer eksploderet. Hør mere om, hvordan Yammer er gået fra at være en kuriøsitet for de få til at være en fast daglig foreteelse for de mange og en del af ledelsens værktøjskasse.

v/Martin Vang Sandgaard, LEGO Koncernen 

11.40 - Pause

11.50 - Mobilt intranet og mobil app hos Arla Foods

Indlægget omhandler de overvejelser, der ligger til grund for det mobile intranet herunder, hvilket indhold skal være mobilt og hvordan. Hør om valgmuligheder og erfaringer relateret til apps; skal de være webbaserede eller native, og skal det være apps blot med info og uden funktionalitet? Få også indblik i Arla Foods' MDM – Mobile Device Management, og hvilke problemer/muligheder, det giver.

v/Karen Skærbæk Gleit, Arla Foods

12.15 - Lightning talk 

  • IntraNote

12.20 - Frokost

13.00 - Nyt intranet hos PANDORA

Holdet bag PANDORAs nye, globale intranet og digitale arbejdsplads har på kort tid formået at opbygge og udrulle en spændende løsning præget af høj kvalitet og mange interessante facetter. Det er lykkedes at sammensætte en komplet pakke bestående af Office 365, SharePoint Cloud, Skype for Business, OneDrive, Yammer og Windows 10. Se det nye intranet og hør om den effektive og globale lanceringskampagne med omfattende træningsprogrammer og brug af bl.a. video og mobil konkurrence. Det imponerende arbejde blev for nyligt belønnet med en "CIPR Award 2017" i London for ”Best International Campaign” og en flot andenplads i dysten om IntranetPrisen 2017.

v/Martin Svane, PANDORA 

13.50 - Pause

14.00 - FOA NET - Vinder af IntranetPrisen 2017

En vedholdende og langvarig indsats med fokus på kontinuerlig udvikling og kontakt til brugerne er vigtigt i arbejdet med at skabe et prisvindende intranet. 

FOA fortæller om:

  • Udviklingprocessen
  • Forankring i organisationen
  • Demonstrerer, hvilke funktionaliteter brugerne er særligt glade for

Intranettet er bygget på SharePoint 2013

Andreas Engbo og Bitten Eskerod Dige, FOA

14.50 - Pause

15.10 - Organisatorisk forankring af nyt intranet i Billund Lufthavn

Billund Lufthavns nye intranet kommer i luften i første halvår 2017. Det er resultatet af en grundig research- og forankringsproces, hvor den øverste ledelsesgruppe og alle områder er blevet involveret. Det har givet værdifuld viden om de meget forskellige brugergrupper og usecases, som det nye intranet skal understøtte – lige fra administration, butikker og restauranter til passagerassistenter, håndværkere, portører og de mange andre funktioner i lufthavnens 19 afdelinger. Tovholder for det omfattende arbejde har været en nyansat projektleder i HR.

v/Marianne Linddahl Frederiksen, Billund Lufthavn

15.50 - Afrunding 

16.00 - Tak for i dag

Ordstyrer og facilitator: Anette Wittenberg, IntraTeam. 

Arrangement i samarbejde med Intra2. 

Tak til vores sponsor 

Parkering og transport

På den store parkeringsplads ved Sønderhøj 14 er der ofte mange parkeringspladser ca. 400 meter væk fra hovedbygningen. Ellers prøv at cirkle lidt rundt i området for at finde en ledig plads. Der er mange p-pladser i området så kør lidt rundt. Der kræves ikke p-billet så længe man holder i en p-boks i området. Vær opmærksom på skiltningen. 

Viby J St. ligger ca. 5 min. gang fra Sønderhøj 14. 

Bus 6A kører til stoppestedet Sønderhøj, og derfra er der ca. 2 min. gang til Sønderhøj 14. 

Priser og tilmelding 

Tilmeld dig her eller send en mail til Anja@IntraTeam.dk

  Efter d. 13. maj
Medlemmer* Kr. 1.695,-
Øvrige Kr. 2.695,- 

*Intra2 virksomheds-, individuelt eller IntraTeam netværksgruppemedlemskab

Du vil automatisk få en profil på IntraTeam.dk, når du tilmelder dig et arrangement hos IntraTeam. Du kan til hver en tid framelde dig igen. 

Der tages forbehold for ændringer. 

Tilmeldingen er bindende 14 dage før arrangementet. Pladsen kan overdrages til en kollega. Ved afmelding inden 14 dage før arrangement betales 10% af prisen til administration.


Værts navn: 
Karen Skærbæk Gleit

 

 

 

Feedback Form