Nyheder på intranet og sociale medier

 
06. april 2017 - Kl. 09:00 - 16:00

Temadag om intern nyhedskommunikation på bl.a. Workplace by Facebook, socialt intranet og mobilen.

Forandring og forventninger til intern nyhedskommunikation

Brugen af sociale medier internt i danske virksomheder vokser eksplosivt, både på og uden for intranettet.

På arrangementet kan du høre, hvordan en række virksomheder udnytter dem på bedste vis, og hvordan de skaber værdifuld intern nyhedskommunikation mellem medarbejdere og til medarbejdere på både intranet og interne sociale medier.

Hør aktuelle cases om socialt intranet, Workplace by Facebook, mobil nyhedsformidling og kampagnekommunikation om ny digital arbejdsplads. Få også gang i god diskussion på dagens round tables. 

Tilmeld dig her eller send en mail til Anja@IntraTeam.dk

Arrangement i samarbejde med Intra2. 

Program

9.00 - 9.30: Kaffe og netværk

9.30 - 9.45: Velkomst og introduktion til temadagen

9.45 - 10.25: DR: Fra traditionelt intranet til fokuseret intranet med nyheder og guides

v. Jakob Wickmann Elkjær, Stedfortrædende kommunikationschef - DR Kommunikation & Presse

DR er midt i udviklingen af et nyt og mere enkelt intranet, hvor nyhedsformidling og brugsværdi (e.l.) kommer i fokus. Det skal erstatte det nuværende intranet, som med tiden har udviklet sig til et meget komplekst og uoverskueligt digitalt landskab. Udviklingsstrategien er i høj grad ’learning by doing" hvor indholdet udvikles løbende i takt med efterspørgslen for at sikre, at det svarer til organisationens behov.

10.25 - 10.30: Pause

10.30 - 11.00: Nyhedsformidling i lommeformat 

NNE: Om OPEN – mobile nyheder til både interne og eksterne målgrupper. Mini-case om erfaringer med intern nyhedsformidling via mobilen.

11.00 - 11.15: Pause 

11.15 - 12.30: BDO: Workplace by Facebook – inklusive live SiteSeeing

v. Jeppe Schyth Olsen, CMO, og Simon Warnich, Senior Konsulent, kommunikation og sociale medier

Rådgivnings- og revisionsvirksomheden BDO var en af de første danske virksomheder, der testede Workplace by Facebook. Det skete i oktober 2015 i forbindelse med et stort kulturprojekt. Siden har Workplace bredt sig til alle dele af virksomheden og er blevet et uundværligt dialog- og samarbejdsværktøj, som har ryddet kraftigt op i brugen af interne mails – både faglige og sociale.
En af de store fordele er at brugerne i forvejen kender Facebook, så alle hurtigt kan komme i gang. Alle 1100 medarbejdere har en profil og der er nu mere end 130 grupper – helt uden markedsføring eller uddannelse. 
Næste skridt er at se på samspillet med intranettet, som eksisterer side om side med Workplace, og indeholder de mere traditionelle informationer, værktøjer og ’top-down’ nyhedsformidling.

12.30 - 13.15 Frokost

13.15 - 14.00: Perspektivering: Forandring af den interne digitale kommunikation

v. Jonas Bladt Hansen, Arla Foods 
 
Jonas, som pt. er digital konsulent hos Arla Foods, vil give sit bud på, hvordan den interne digitale kommunikation forandres i takt med de markante teknologiske forandringer der sker i samfundet i dag og fremover.
Jonas’ erfaringer med nye medier i den interne kommunikation startede i DSB, hvor han var med til at indføre gamification i værdikommunikationen. I ARLA har han stået for udviklingen af deres prisvindende, task baserede intranet. Jonas er desuden et kendt ansigt på ind- og udenlandske konferencer. Han vil kigge i krystalkuglen og bl.a. komme omkring fremtidens forventninger fra de unge medarbejdergrupper (millennials), hvordan digitale ’robotter’ ændrer spillereglerne internt i virksomheden, og hvilke kompetencer der bliver brug for i fremtidens kommunikationsafdeling. 

14.00 - 15.00: Round tables: Intern digital kommunikation next steps

Facilitator: Mads Richard Møller, Intra2 og Jonas Bladt, Arla Foods
 
Ud fra dagens cases og oplæg diskuterer deltagerne de centrale udfordringer og dilemmaer i forhold til egen virksomhed, giver hinanden sparring og kommer med forslag til next steps - både på kort og lang sigt. Resultatet bliver et idé- og inspirationskatalog, som efterfølgende deles på Intra2.dk.

15.00 - 15.10: Pause 

15.10 - 15.55: PANDORA: Global kampagne for ny digital arbejdsplads 

v. Morten Dal, Global Intranet Manager, Corporate Communications, PANDORA
 
Hør om tilrettelæggelse og udrulning af lanceringskampagnen for PANDORA’s nye, globale digitale arbejdsplads - herunder bl.a. brug af video og mobil konkurrence.
(Nærmere beskrivelse følger)

15.55 - 16.00: Afrunding samt sidste videndeling og netværk

16.00: Afslutning på temadag

Ordstyrer og facilitator: cand.comm Mads Richard Møller, Intra2

Pris og tilmelding 

Tilmeld dig her eller send en mail til Anja@IntraTeam.dk

  Efter 15. marts
Medlemmer* Kr. 1.695,-
Øvrige Kr. 2.695,-

*Intra2 virksomheds-, individuelt eller IntraTeam netværksgruppemedlemskab

Du vil automatisk få en profil på IntraTeam.dk, når du tilmelder dig et arrangement hos IntraTeam. Du kan til hver en tid framelde dig igen. 

Der tages forbehold for ændringer. 

Tilmeldingen er bindende 14 dage før arrangementet. Pladsen kan overdrages til en kollega. Ved afmelding inden 14 dage før arrangement betales 10% af prisen til administration.



 

 

 

Feedback Form