Optimering af HR indhold på intranettet

 
04. oktober 2017 - Kl. 09:00 - 15:00

HR temadag med videndeling og spændende cases fra bl.a. Danske Bank, Helsingør Kommune, Beskæftigelsesministeriet, CO-RO Food, NNE og Billund Lufthavn.

Tilmeld dig her eller send en mail til Anja@IntraTeam.dk

Program 

09.00 - Registrering

09.30 - Velkomst

v/IntraTeam

09.40 - Digital læringskultur i Danske Bank 

På læringsområdet er fremtiden her allerede. Nye generationer af medarbejdere lærer på nye måder, og bruger naturligt digitale medier. Danske Bank fortæller, hvordan læringskulturen er under forandring, og hvordan de skaber en platform for digital læring.

v/ Lars Thostrup og Kenneth Thomsen, Danske Bank 

10.30 - Pause

10.40 - MUS, TUS og LUS på intranettet

Helsingør Kommune viser, hvordan de har digitaliseret medarbejder, team og lederudviklingssamtalen fra A-Z på intranettet. Dermed har kommunen skabt ensartethed og sammenhæng ud fra visionen om ’Én kommune’. Hør også lidt om Helsingør Kommunes øvrige workflows, samt udviklingsønsker bl.a. på HR-området.

v/ Jeannette Blicher og Christina Villum Pind Hansen, Helsingør Kommune 

11.10 - Den klassiske personalehåndbog på intranettet

I Beskæftigelsesministeriet er HR en koncernfælles funktion. Derfor er intentionen at samle al HR-information ét sted på intranettet i en opstilling, der kan minde om en klassisk og fælles personalehåndbog. Se hvordan opgaven er grebet an med at målrette HR-information i håndbogen alt efter, hvilken enhed/styrelse, medarbejderen er ansat i. Og se hvilke udfordringer, det har givet både for HR-medarbejderen og brugerne.
 
v/ Lis Barming, Beskæftigelsesministeriet 

11.35 - Pause

11.45 - CO-RO Food - Digitalisering af ansættelsesflow

Det er en god ide at digitalisere ansættelsesproceduren for at sikre ensartethed og effektivitet. Se, hvordan CO-RO Food har grebet det an.

v/ Tonny Nordal, CO-RO Food 

12.15 - Frokost 

13.00 - Organisatorisk forankring af nyt intranet i Billund Lufthavn

Billund Lufthavns nye intranet kommer i luften i første halvår 2017. Det er resultatet af en grundig research- og forankringsproces, hvor den øverste ledelsesgruppe og alle områder er blevet involveret. Det har givet værdifuld viden om de meget forskellige brugergrupper og use cases, som det nye intranet skal understøtte – lige fra administration, butikker og restauranter til passagerassistenter, håndværkere, portører og de mange andre funktioner i lufthavnens 19 afdelinger. Tovholder for det omfattende arbejde har været en nyansat projektleder i HR.

v/ Marianne Linddahl Frederiksen, Billund Lufthavn

13.40 - Pause

14.00 - Jobopslag på intranettet 

v/ Ingo Johansson, NNE

14.25 - Workshop om optimering af HR på intranettet

Deltagerne udveksler gode ideer og viser eksempler fra deres intranet.

14.55 - Afrunding 

15.00 - Tak for i dag

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ordstyrer og facilitator: Anette Wittenberg, IntraTeam 

Arrangement i samarbejde med Intra2. 

Tilmeld dig her eller send en mail til Anja@IntraTeam.dk

  Efter 2. september
Medlemmer* Kr. 1.695,-
Øvrige Kr. 2.695,-

Priser i danske kroner og ex. moms. 
*Medlemskab af IntraTeam netværksgruppe, Intra2 virksomhedsmedlemskab eller Intra2 individuelt medlemskab.

Denne temadag udgør 3 kvartalsmødet og er gratis for vores medlemmer af netværksgruppen om intranet i HR - og personalefunktioner

Parkering - og adgangsforhold 

Det anbefales at tage offentlig transport til arrangementet, da der kun er få ledige parkeringspladser. S-tog Sydhavn ligger ca. 5 minutters gang fra arrangementet + busstoppesteder lige ved døren. 

Henvend jer i receptionen for indgang og registrering. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vi tager forbehold for ændringer. 

Du vil automatisk få en profil på IntraTeam.dk samt IntraTeams nyhedsbrev, når du tilmelder dig et arrangement hos IntraTeam. Du kan til hver en tid framelde dig igen. 

Tilmeldingen er bindende 14 dage før arrangementet. Pladsen kan overdrages til en kollega. Ved afmelding inden 14 dage før arrangement betales 10% af prisen til administration.


Værts navn: 
Lone Kirt

 

 

 

Feedback Form