Praktiske erfaringer med SharePoint, Office 365, MS Teams og MS StaffHub

 
13. juni 2018 - Kl. 09:00 - 16:00

Office 365 tordner frem, men er det hele så rosenrødt som Microsoft og deres partnere gør det til? Vi har samlet en række praktiske cases og her er både gode og dårlige erfaringer at tage med hjem. 

Tilmeld dig her eller til Anja@IntraTeam.dk

09.00 - Registrering 

09.20 - Velkomst 

09.35 - POLintra - Vinder af IntranetPrisen 2018

Politiet har lanceret et nyt intranet. Det er ikke mobilt. Det er ikke særligt socialt, men det er hamrende seriøst. 

Kom med en tur bag facaden og se et intranet, der er et uundværligt arbejdsredskab i en meget mobil organisation. 

Se kreative løsninger på visning af indholdet og få inspiration til implementering. Indholdet på POLintra udmærker sig ved at være understøttet af komplet tagging og fokus på effektiv søgning som en topprioritet. Få også indblik i, hvordan der løbende bliver arbejdet med at optimere intranettet inspireret af James Robertsons metoder. 

v/Cecilie Rask, Rigspolitiet 

10.25 - Intern søgning hos Rigspolitiet 

Rigspolitiet er en af de få organisationer, hvor flere medarbejdere fremhæver søgningen som noget positivt end det modsatte. Per Birk vil fortælle om, hvordan de er nået der til. Han vil komme ind på: 

  • SharePoint Classic Search 
  • Hvorfor virker søgningen? 
  • Hvad er godt og mindre godt 
  • Fremtiden  

V/ Per Birk, Tech Lead, SharePoint, Rigspolitiet 

10.50 - Pause og networking 

11.10 - Microsoft StaffHub in PostNord 

PostNord has worked with StaffHub for about a year. It is now rolled out in Göteborg and Arlanda for blue collar workers. 

  • What is StaffHub 
  • Why StaffHub? 
  • Experiences with StaffHub 
  • Future

v/ Magnus Friborg, Regionchef Bemanning, PostNord 

11.35 - Lightning talks 

Her partner får 300 sekunder til at præsentere sig i:

12.00 - Frokost og networking 

13.00 - Taksonomi er ikke et fremmedord i Banedanmark 

Banedanmark har samlet viden fra otte systemer på SharePoint online og en af de få, der har arbejdet seriøst med en taksonomi. De deler deres praktiske erfaringer med at:  

  • Udvikle en taksonomi (ordbank) med organisationen 
  • Få organisationen til at forstå værdien, og hvad der ligger bag et ord/tag 
  • Finde de rigtige tags og deres detaljeringsgrad 
  • Fremtiden 

v/ Andrea Weinberger Michelsen m.fl. Banedanmark 

13.25 - Microsoft Teams i Mannaz 

Mannaz er en af firstmoverne på Microsoft Teams og de vil dele deres erfaringer med Microsoft Teams. 

v/ Lasse Kudsk, IT Direktør, Mannaz A/S 

13.50 - Pause og networking 

14.10 - Hvornår skal man bruge hvad i Office 365? 

Niels Gregers har hjulpet Matt Wade med at udvikle the Office 365 Periodic Table. Niels vil med udgangspunkt i dette værktøj hjælpe dig til at finde rundt i de mange værktøjer i Office 365.  

v/ Niels Gregers Johansen, Technical Lead, Collaboration Tools, Nets 

14.35 - Yammer, KPI-er, Analytics, Digital Arbejdsplads Board hos VELUX 

VELUX har været på Office 365 i tre år og Christian vil fortælle om deres praktiske erfaringer med:  

  • Yammer 
  • KPI’s og analytics 
  • Digital Workplace Board 
  • Launch 

v/ Christian Skjæran, Corporate Intranet Manager, VELUX 

15.00 - Pause og networking 

15.20 - Ekspertpanel om Office 365 og SharePoint 

 Her er din chance for at få svar på de spørgsmål, som ikke blev besvaret tidligere på dagen.  

  • Hastighed på Office 365 
  • Forskellen på SharePoint online og SharePoint 2019 
  • Hvad er Hubsites og Communication sites 
  • SharePoint 2019 - hvad kan den? 
  • Workflows on premD 
  • Dine spørgsmål 

v/ Alan Lemming, Solution Provider O365, Delegate, 
Brian Zhang Larsen, Principal Business Consultant, Modern Workplace team, ProActive
Peter Brinch Larsen, Pointwork

Flemming Goldbach, VP of Product, Wizdom 
Kurt Kragh Sørensen, IntraTeam

16.00 - Tak for i dag og på gensyn 

 

Tak til vores partnere

Tilmeld dig her eller til Anja@IntraTeam.dk

  Før 12. maj Efter 12. maj
Plus-medlemmer* GRATIS GRATIS
Medlemmer** Kr. 1.595 Kr. 1.795
Kollega til medlemmer*** Kr. 2.095 Kr. 2.295
Øvrige Kr. 2.595 Kr. 2.795

*IntraTeam plus-medlemskab

**Medlemskab af IntraTeam (Standard netværksgruppemedlemskab eller arrangementsmedlemskab) 

*** Oplys navnet på betalende medlem for at modtage kollegarabatten

Priser i danske kroner og ex. moms. 

Vi tager forbehold for ændringer. 

Du vil automatisk få en profil på IntraTeam.dk samt IntraTeams nyhedsbrev, når du tilmelder dig et arrangement hos IntraTeam. Du kan til hver en tid framelde dig igen. 

Tilmeldingen er bindende 14 dage før arrangementet. Pladsen kan overdrages til en kollega. Ved afmelding inden 14 dage før arrangement betales 10% af prisen til administration.


Værts navn: 
Kate Ankær

 

Deltagelse i temadag

Anja Thinggaard Madsen 's billede

Hej Vibeke,

Tak for din besked.

Jeg har besvaret din mail vedr. prisen for temadagen.

Vi håber at se jer til dagen :-)

Bedste hilsner
Anja T. Madsen
IntraTeam

Intra2

Vibeke Voll's billede

Hej

ATP har et Intra2 ’Premium Business abonnement’, hvad betyder det for prisen for dette arrangement?

mvh
Vibeke Voll

 

 

Feedback Form