Workplace by Facebook - de første danske erfaringer

 
09. november 2017 - Kl. 09:30 - 16:00
Sted: 
Københavns Lufthavne

Med Workplace by Facebook har verdens mest udbredte sociale medie taget skridtet ind i virksomhedernes interne verden. Det udfordrer de traditionelle platforme og åbner op for, at det velkendte Facebook også bliver et socialt intranet, som understøtter samarbejde og videndeling mellem medarbejdere.

Vi har inviteret nogle af de allerførste danske virksomheder, der har valgt Facebook til intern brug, til at dele deres erfaringer og udfordringer på dette arrangement.

Tilmeld dig her eller send en mail til Anja@IntraTeam.dk

Program

9.30 – 9.45: Intro

v. Mads Richard Møller, Intra2

9.45 – 10.30: Infomedia: Farvel til gammeldags styring – goddag til Workplace by Facebook

v. Kasper Hülsen, Chief Commercial Officer

Workplace by Facebook kom på banen i sidste øjeblik, da Infomedia i foråret 2017 var på udkig efter nyt intranet. Men da det primære mål er at understøtte intern dialog og samarbejde var valget enkelt. Hør de første erfaringer, bl.a. om:

  • Valget af Workplace by Facebook i forhold til andre intranetplatforme
  • Guidelines til medarbejderne om brug af Workplace
  • Dialog med superbrugere
  • Lanceringen af Workplace på årets sommerfest
  • Udfordringen med at overlade al magten til medarbejderne.

Infomedia er en dansk medierådgivningsvirksomhed med godt 100 medarbejdere.

10.45 – 11.30: Egmont: Workplace by Facebook på tværs af landegrænser 

v. Nikolaj Marquard, Global Online & Intranet Manager

Da Egmonts SharePoint 2010 intranet skulle have en afløser, anbefalede et norsk datterselskab at kigge nærmere på Workplace by Facebook. Tre måneder efter – i oktober 2016 - blev Workplace lanceret. Hør bl.a. om:

  • Hvordan Workplace matchede Egmonts krav til nyt intranet – og om manglerne
  • Uddannelse af interne champions
  • Live-streaming af lanceringsevent i 7 lande
  • Kulturforskelle på tværs af landegrænser, hvor bl.a. Norge viser sig som sande Workplace frontrunners

Egmont er Danmarks største mediekoncern med aktiviteter i 30 lande og 6.200 medarbejdere.

11.30 – 12.00: Workshop

v. Mads Richard Møller, Intra2

Deltagerne deler idéer, udfordringer og erfaringer fra egen praksis med 'det sociale intranet'.

12.00 – 12.45: Frokost

12.45 – 13.30: BDO: Hvordan kobles Workplace by Facebook med SharePoint?

v. Simon Warnich, Senior Konsulent, kommunikation og sociale medier

BDO har brugt Workplace by Facebook siden efteråret 2015 – sideløbende med deres SharePoint intranet. Efter to års erfaringer undersøger de her i efteråret 2017, hvordan de to universer kan spille bedre sammen, og dermed sikre fremtidens digitale arbejdsplads i BDO. Vi hører om de foreløbige resultater, og de udfordringerne der er opstået.

BDO er en dansk rådgivnings- og revisionsvirksomhed med godt 1000 medarbejdere fordelt på over 30 kontorer.

13.45 – 14.30: Fakta: Facebook som bindeled mellem butikker 

v. Jimmi Henriksen, HR-projektleder

Fakta valgte allerede i 2015 Facebook-vejen – lang tid før Workplace by Facebook. Og de bruger stadigvæk det almindelige Facebook til intern kommunikation og videndeling mellem butiksmedarbejdere. Hør om: 

  • Overgangen fra selvudviklet socialt medie til Facebook
  • At fange og motivere en medarbejderskare under 25 år – på farten og mobilen
  • Facebook som platform til videndeling – på butiksgulvet, baglokalet og kontoret
  • Fakta har over 400 butikker og 9000 medarbejdere i hele Danmark.

14.45 – 15.30: Ekspertoplæg: Workplace by Facebook og den nye persondataforordning

v. Per Sloth, chef for Risk Assurance, BDO

Til maj 2018 træder EU-personaledataforordningen i kraft. Det betyder nye regler for den måde som virksomheden behandler og bruger personoplysninger – og dermed for brugen af Workplace by Facebook og andre interne, sociale medier. Få gode råd og værktøjer på baggrund af BDO’s egne erfaringer og rådgivning af kunder.

15.30 – 16.00: Opsamling og perspektivering

Workplace by Facebook – fremtidens intranet? 

v. Mads Richard Møller, Intra2 og deltagerne

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ordstyrer og facilitator: cand.comm Mads Richard Møller, Intra2

Arrangement i samarbejde med Intra2. 

Tilmeld dig her eller send en mail til Anja@IntraTeam.dk

   Efter d. 10. oktober
Medlemmer* Kr. 1.695,-
Øvrige Kr. 2.695,-

 Priser i danske kroner og ex. moms. 

*Medlemskab af IntraTeam netværksgruppe, Intra2 virksomhedsmedlemskab eller Intra2 individuelt medlemskab.

Vi tager forbehold for ændringer. 

Du vil automatisk få en profil på IntraTeam.dk samt IntraTeams nyhedsbrev, når du tilmelder dig et arrangement hos IntraTeam. Du kan til hver en tid framelde dig igen. 

Tilmeldingen er bindende 14 dage før arrangementet. Pladsen kan overdrages til en kollega. Ved afmelding inden 14 dage før arrangement betales 10% af prisen til administration.



 

 

 

Feedback Form